پیش بینی «زنجیره‌ای» چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

پیش بینی زنجیره‌ای به ترکیب پیش بینی‌های تکی به صورت مستقل از یک‌دیگر اطلاق می‌شود. یک شرط ضروری در این نوع پیش‌بینی، برد انتخاب اول است. فرایند محاسبه‌ی زنجیره به ترتیب چینش پیش‌بینی‌ها در فرم بستگی دارد. در صورتی که پیش‌بینی اول غلط باشد، در همان ابتدا زنجیره قطع شده و پیش‌بینی به طور کلی بازنده محسوب می‌شود. اجازه دهید این نوع پیش‌بینی را با ذکر یک مثال توضیح دهیم:

فرض کنید چنین فرمی در اختیار داریم با مبلغ ثبت‌شده‌ی ۳۰۰.۰۰۰ ریال:

پیش‌بینی اول – ضریب ۲.۰۰ – نتیجه: صحیح

پیش‌بینی دوم – ضریب ۱.۵ – نتیجه: صحیح

پیش‌بینی سوم – ضریب ۲.۰۰ – نتیجه: غلط

پیش‌بینی چهارم – ضریب ۳.۰۰ – نتیجه: صحیح

پیش‌بینی پنجم – ضریب ۱.۵ – نتیجه: غلط

پیش بینی اول ما صحیح بوده است و زنجیره آغاز می‌شود. ۳۰۰.۰۰ ریال در ضریب ۲ ضرب شده و می‌شود ۶۰۰.۰۰۰ ریال. اکنون مبلغ فرم از این رقم کم شده و مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال باقی‌مانده به یک حساب فرضی که آن را «حساب زنجیره» می‌نامیم منتقل می‌شود. پیش‌بینی دوم هم صحیح بوده است، در نتیجه، مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال مربوط به مبلغ فرم در ۱.۵ ضرب می‌شود و نتیجه ۴۵۰.۰۰۰ ریال خواهد بود. مجدد مبلغ فرم از این عدد کسر می‌شود و ۱۵۰.۰۰۰ ریال باقی‌مانده به حساب زنجیره منتقل می‌گردد و مجموع حساب زنجیره می‌شود ۴۵۰.۰۰۰ ریال. اکنون به پیش‌بینی سوم می‌رسیم که غلط بوده است. حال ۳۰۰.۰۰۰ ریال مبلغ فرم از حساب زنجیره کسر می‌شود و حساب زنجیره به ۱۵۰.۰۰۰ کاهش پیدا می‌کند. پیش‌بینی چهارم صحیح بوده است، در نتیجه مبلغ فرم در ضریب ۳ ضرب می‌گردد و می‌شود ۹۰۰.۰۰۰ ریال. اکنون مبلغ فرم از این عدد کسر شده و مبلغ ۶۰۰.۰۰۰ ریال به حساب زنجیره منتقل می‌شود. مجموع حساب زنجیره در این لحظه ۷۵۰.۰۰۰ ریال خواهد بود. پیش‌بینی پنجم غلط بوده است اما چون آخرین زنجیره بوده است، دیگر عددی کسر نمی‌گردد و مبلغ برد برابر با حساب زنجیره که ۷۵۰.۰۰۰ ریال است خواهد بود.

در نتیجه به طور کلی می‌توان گفت زنجیره تا جایی ادامه پیدا می‌کند که موجودی‌ای در حساب زنجیره
باقی‌مانده باشد و با صفر شدن حساب زنجیره، زنجیره قطع شده و فرم بازنده محسوب می‌گرددی می باشد

ورود به سایت 1XBET و شروع شرط بندی

شرط «زنجیره‌ای» چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

پیش‌بینی زنجیره‌ای به ترکیب پیش‌بینی‌های تکی به صورت مستقل از یک‌دیگر اطلاق می‌شود.

یک شرط ضروری در این نوع پیش‌بینی، برد انتخاب اول است. محاسبه‌ی زنجیره به ترتیب چینش پیش‌بینی‌ها در فرم بستگی دارد.

بعد از برنده شدن اولین شرط در زنجیر، مبلغ لازم برای شرط دوم کم شده و با حاصل جمع مبلغ ها، “حساب زنجیره‌‌ ای” تشکیل می شود.

اگر شرط دوم باخت شود، از مبلغ موجود در حساب زنجیره‌‌ ای کم می شود.

هر شرط بعدی طبق این قاعده محاسبه می شود. اگر مبلغ موجود در حساب زنجیره‌‌ ای کم تر از مبلغ اولین ‌شرط تکی باشد، در این صورت شرط تکی ‌ بعدی بنا به مبلغ موجود در حساب زنجیره‌‌ ای محاسبه می شود.

اگر مبلغ موجود در حساب زنجیره‌‌ ای به صفر برسد، زنجیر قطع شده و شرط باخت می شود. در صورت برنده شدن، مبلغ برد به تعداد شرط های تکی‌ برنده شده و به ضرایبشان بستگی دارد

به عنوان مثال چنانچه از شرط اول ۶ واحد حاصل گردیده، ۳ واحد از آن به شرط بعدی به عنوان مبلغ شرط منتقل می شود و ۳ واحد دیگر به “حساب زنجیره‌‌ ای” انتقال می‌‌ یابد.

از دومین شرط برنده ۴.۵۰ واحد حاصل گردیده که ۳ واحد از آن به عنوان مبلغ شرط به شرط بعدی منتقل شده و ۱.۵۰ واحد باقی‌ مانده به حساب زنجیره‌‌ ای اضافه می‌‌ شود و مجموع مبلغ آن به ۴.۵۰ واحد می‌‌ رسد. چنانچه شرط سوم باخت شود، ۳ واحد از حساب زنجیره‌‌ ای به عنوان مبلغ شرط چهارم کم شده و ۱.۵۰ واحد در حساب باقی‌ می‌‌ ماند. بعد از برد شدن شرط چهارم ۹ واحد حاصل گردیده است که ۳ واحد از آن به عنوان مبلغ شرط پنجم منتقل شده و ۶ واحد مابقی به حساب زنجیره‌‌ ای اضافه می‌‌ شود که به این ترتیب مجموع مبلغ موجود در حساب به ۷.۵۰ می‌‌ رسد. این به این منظور است که برد زنجیر ۷.۵۰، مساوی مبلغ موجود در حساب زنجیره‌ ای می‌ باشد.